14 Eylül 2015

Kütüphane.. 3..







Bu ay Optimist Yayınlarının "Çocuğunuzun Yaratıcılığını Geliştirin" adlı kitabını okudum.. Çok başarılı buldum..  Özel eğitim alanı için çok faydalı olmadığını, daha çok normal gelişim gösteren çocuklar için faydalı olduğunu belirtmek isterim.. 
Otizmli çocukların yaratıcı düşünme-farklı düşünme becerileri oldukça zayıf.. Bu nedenle gündelik hayatta karşılaştıkları problemlere çözümler oluşturmakta zorlanıyorlar.. Benim görevim düşünme becerilerini geliştirmek.. Daha doğrusu geliştirmelerine yardım etmek.. İşte bu tarz kitaplara yönelmem bundan.. Aradığımı bulamamış olsam da başka şeyler buldum diyebilirim..
Kitabın yazarı aslında bir gazeteci.. Kitap da zaten bir derleme diyebiliriz.. İyi araştırılmış.. İyi literatür taraması yapılmış.. İyi bilgilerin toplandığı bir kitap.. 
Yaratıcılıkla ilgili, yaratıcılığın nasıl geliştirilebileceğine dair genel bilgiler verdikten sonra, yaşlara göre daha detaya girerek bilgilendiriyor yazar bizi.. Her yaşın gelişiminden, o yaş için önemli olan kavramlardan bahsettikten sonra neler yapabileceğimizi ve nasıl yapacağımızı sade, anlaşılır bir dille anlatıyor.. Örnekler veriyor, daha fazla bilgi için nerelere başvurabileceğimizi yazıyor.. 
Çocuğunuz 6 yaşına gelene kadar saklayabileceğiniz ve sık sık göz atıp çocuğunuzu geliştirecek etkinlikler bulabileceğiniz bir kitap.. Tavsiye edilir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder